Понеділок, 20.05.2019, 14:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Ірпінська ЗШ №3

Гаряча лінія
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 349
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Патріотичне виховання юного покоління

Як дітям реагувати на знущання (булінг)

Діти цілком природно відчувають страх і засмучення, коли їх утискають інші діти. Але вони можуть перешкоджати булінгу, демонструючи впевненість і не приймаючи те, що відбувається з ними, близько до серця.

Діти не повинні ображати або битися з тими, хто з них знущається, оскільки це може призвести до більшої агресії й, можливо, до серйозних травм. Навчіть дитину звертатись по допомогу до дорослих або інших однолітків, якщо вона відчуває небезпеку.

Якщо дитина піддається тиску, залякуванню в Інтернеті чи за допомогою текстових повідомлень по телефону, вона не повинна відповідати на отримані загрози. Найкраще, якщо вона покаже отримане повідомлення дорослим і заблокує номер недоброзичливого відправника. Постарайтеся забезпечити безпеку дитини в Інтернеті й порадьте приймати повідомлення тільки від тих людей, яких вона добре знає.

Якщо утиск має місце в реальному світі, дайте дитині такі поради:

  • Якщо це безпечно, порозмовляй з дитиною, яка намагається тебе образити.Подивись їй в очі й рішуче, але спокійно скажи: «Дай мені спокій» або «Я тебе не боюсь».
  • Іди від дитини або групи дітей, які намагаються тебе образити. Діти, яких намагаються образити, не повинні втікати (навіть якщо їм дуже хочеться). Це може посилити відчуття влади у кривдників.
  • Розкажи дорослим про те, що сталося. Дитина повинна заздалегідь знати, до кого з учителів або шкільного персоналу вона може звернутись і розповісти про інцидент.

Діти, які бачать, як ображають іншу дитину, також повинні негайно звертатись по допомогу до дорослих.

Діти можуть бути стурбовані тим, що іншим дітям не сподобається, що вони шукають допомоги в дорослих, розповідаючи про свої неприємності. Але звернення по допомогу до дорослих – це єдиний спосіб вирішення проблеми. У деяких випадках дитина може попросити дорослих, щоб вони не розкривали її ім'я одноліткам.

Якщо дитину ображають

Утиск і знущання мають місце тоді, коли діти замкнуті й не звертаються по допомогу до інших людей. Переслідування може мати не тільки грубий, а й тонкий емоційний характер і дуже болісно сприйматися дитиною. Такий тип знущання називається емоційним або соціальним знущанням і призводить до вираженої соціальної ізоляції потерпілого. Даним видом булінгу важко керувати, адже він викликає не фізичний, а емоційний біль, походження якого дуже непросто пояснити дорослій людині.

Дівчата, які діймають іншу дівчинку, як правило, використовують саме цей вид знущання. Щодо хлопчиків, булінг, як правило, має як фізичний, так і емоційний характер одночасно. І хлопчики, й дівчатка можуть бути об'єктом емоційного знущання.

І хоча в цьому випадку немає простих рішень, такі стратегії можуть бути корисними.

  • Визнайте існування проблеми. Спроба ігнорувати образливу поведінку не примусить кривдника змінити своє ставлення до дитини. Допоможіть дитині визнати, що проблема існує і що ви допоможете їй подолати всі труднощі. Також допоможіть дитині зрозуміти, що вона в цьому не винна.
  • Використовуйте рольові ігри для того, щоби змоделювати правильну поведінку дитини. Практикуйте разом з нею конструктивну реакцію на образливі зауваження або дії до того часу, доки вони не будуть доведені до автоматизму й не стануть природними для дитини. Допоможіть їй придумати різні сценарії того, як вона могла б вчинити у випадку небезпеки. Придумуйте й моделюйте абсурдні або обурливі ситуації в ігровій формі, щоб не налякати, а навпаки, вселити впевненість у вашу дитину. Крім того, практикуйте використання гумору як способу бутиасертивним. У деяких випадках ваша дитина могла би сказати щось на зразок: «Будь ласка, припини, ти занадто багато дивишся телевізор!» або просто: «Не треба!» й піти від потенційного кривдника. Такого роду творче мислення може допомогти вашій дитині зняти напругу та здобути деякий контроль над подібними ситуаціями.
  • Заохочуйте дитину розвивати інтереси в іншому мікросоціальному середовищі.Переконайте її зустрічатися із друзями, які розуміють і цінують її. Допоможіть дитині знайти себе там, де вона відчуває, що її приймають і чекають. Допоможіть дитині розібратися, що собою являє справжня дружба, поясніть їй, як слід вибирати друзів.
  • Порозмовляйте з керівництвом школи. Якщо знущання відбувається у певних соціальних ситуаціях або на певних шкільних заходах (наприклад, у роздягальні перед уроком фізкультури), іноді простіше звільнити дитину від них. Це не завжди найкращим чином відповідає інтересам дітей, тому через страх розчаруватись вони бояться прийняти таке рішення. Обов'язково спитайте в дитини, чи дійсно вона хоче продовжувати брати участь у подібних ситуаціях або заходах. Крім згаданих кроків ви можете попросити вчителів робити так, щоб ваша дитина якомога менше зіштовхувалась і проводила час із потенційними кривдниками.
  • Поясніть дитині, що треба уникати груп дітей, які ображають інших. Іноді дитина, яка уникала подібних груп, раптом може отримати «запрошення» увійти в одну з них. Розкажіть їй про непостійність таких «дружніх стосунків». Детально розкажіть про якості, якими повинні володіти справжні й вірні друзі.
  • Ваша дитина мусить знати, що ви завжди на її боці. Ви не можете сформувати ідеальну відповідь на цю проблему. Але ви можете допомогти дитині тим, що будете завжди готові вислухати її й намагатися зрозуміти її почуття, разом придумувати способи, як упоратися з булінгом.

Поради, як запобігти булінгу в школі

У багатьох школах встановлені правила з метою запобігання проявам булінгу. Хоча ці правила й важливі, але вчителям і батькам потрібно пам'ятати, що людей змінюють не правила, а люди.

Молоді люди, які відчувають труднощі з соціальною взаємодією, не розвивають нових навичок, тому що змушені підкорятися встановленим правилам. Однак діти, схильні домінувати й контролювати інших, не відмовляються від своєї поведінки тільки через те, що цього вимагають правила. З іншого боку, дослідження показують, що розвиток у дітей певних навичок може сприяти проявам соціальної поведінки, знижує рівень стресу, розвиває більш доброзичливе ставлення до вчителів і однокласників, а також підвищує успішність. Відповідно, систематична робота зі школярами в даному напрямку може запобігти проявам булінгу в класі.

Розглянемо докладніше, які соціальні та емоційні навички потрібно розвивати в дітей для запобігання булінгу.

1. Управління емоціями

У всіх дітей є почуття, але деякі діти не можуть з ними справлятися. Досить часто діти бувають настільки сповнені сильними почуттями злості, смутку, страху або фрустрації, що це проявляється в їх тілі. Ми всі бачили ці ознаки: червоне обличчя, сльози, тремтіння в тілі, стиснуті кулаки, крик, агресивна поведінка. Дітям необхідно навчитися управляти сильними почуттями. Для деяких це вимагає більше часу й більш чіткого керівництва, ніж для інших.

Діти, схильні до булінгу, і ті, хто стає його жертвами, повинні розвинути навички стресостійкості й навчитися контролювати свої імпульси, використовуючи різні методи саморегуляції.

2. Емпатія

Емпатія - це здатність зрозуміти, як інша людина думає, що відчуває в конкретних ситуаціях. Важливо розвивати в дітей почуття емпатії, тому що діти, схильні до булінгу, отримують соціальну винагороду за свою поведінку : почуття влади й контролю над оточенням, підвищену увагу до себе, високий соціальний статус і т. ін. Таким чином, вони можуть не звертати уваги на шкоду, яку завдають своїм жертвам.

Розвиток у дитини навичок емпатії допомагає запобігти булінгу, тому що дані навички вчать дітей ставитися до однолітків по-людськи, а не як до засобу здобуття популярності в класі. Розвиток емпатії допомагає дітям розуміти, як думають і що відчувають їх однолітки.

3. Рішення проблем і подолання конфліктів

Щоб запобігти проявам булінгу в класі, не потрібно оберігати дітей від усіляких конфліктів. Конфлікти - це природна частина взаємин між людьми. Зокрема, розбіжності можуть бути конструктивними, оскільки допомагають побачити ситуацію з різних сторін. Тому потрібно розвивати у школярів навички вирішення проблем, щоб вони могли самостійно управляти неминучими конфліктами, проявляючи повагу до співрозмовника. Дослідники стверджують, що навички вирішення проблем краще допомагають запобігти булінгу, ніж відповідні емоційні реакції.

4. Упевненість у собі

Упевнена в собі людина виражає свої думки й почуття без звинувачень і з повагою до тих, хто її оточує. Агресія, яка є причиною булінгу, руйнує стосунки, тому що вона спрямована на те, щоб завдати болю або знецінити інших. У той же час упевненість у собі дозволяє людині спілкуватися у відкритій і поважній манері й таким чином дозволяє зміцнювати позитивні взаємини між людьми. Коли діти розвивають упевненість у собі, вони можуть краще спілкуватися, обговорювати конфлікти, протистояти тиску з боку однолітків, задовольняти свої потреби й ефективно взаємодіяти з однолітками та дорослими.

5. Здатність до дружби

У дітей шкільного віку дружба створює потужне почуття причетності. Щоб запобігти булінгу в класі, необхідно розвинути в дітей як навички встановлення дружби, так і здатність правильно вибирати друзів. Тому здатність до дружби можна розглядати як два взаємопов'язані компоненти:

  • установлення дружніх взаємин. У багатьох дітей уміння заводити друзів з'являється саме по собі, однак у деяких це викликає труднощі. Якщо в дитини немає друзів, вона позбавляє себе можливості розвивати здорові соціальні навички й навчитися ефективно взаємодіяти з однолітками. Згодом вона потрапляє в замкнене коло відкидання й соціальної ізоляції.

Уміння встановлювати дружні взаємини важливе не тільки для дітей, які піддаються булінгу, але і для всіх інших дітей. Це допомагає їм контролювати свої взаємини з тими, хто їх оточує.

  • Уміння правильно вибирати друзів. Багато дітей сприймають школу як вороже середовище, де неможливо сформувати з ким-небудь дружні стосунки. У шкільній соціальній ієрархії висока конкуренція, і деякі діти вдаються до булінгу, щоб зайняти в ній більш високе місце. Один із способів цьому запобігти - навчити школярів встановлювати дружні взаємини з однолітками поза школою. Вчителі та батьки повинні заохочувати дітей у тому, щоб вони спілкувалися з однолітками на ігровому майданчику, у спортивних секціях або різних гуртках. Коли дитина зробить перший крок на шляху до дружніх взаємин, батьки та вчителі повинні допомогти їй у цьому.

Зокрема, щоб навчити дитину встановлювати дружні взаємини, батьки повинні навчити її правильно вибирати друзів. Маленькі діти вибирають собі друзів інтуїтивно: вони вирішують, з ким гратися, ґрунтуючись на тому, хто любить такі ж ігри, як і вони самі, хто добрий до них тощо. Однак, коли дитина дорослішає, її соціальна динаміка стає більш складною, а мотивація в пошуку друзів змінюється. Часто школярі вибирають собі друзів за соціальним статусом. Дитина може керуватися такою логікою:

  • «Вона популярна, і якщо я буду з нею дружити, я теж стану популярною» або навпаки;
  • «Мені вона подобається, але вона не виглядає круто. Якщо я буду з нею спілкуватися, усі подумають, що я «ботан», тому я не буду з нею дружити».

Дитина може навіть виправдовувати токсичні взаємини, наприклад:

  • «Так, вона погано до мене ставиться. Вона ображає мене й висміює перед іншими. Але якщо я не буду дружити з нею, мені ні з ким буде спілкуватися, тому я просто змирюся з цим».

Сумно, що в підлітковому віці діти втрачають інстинкт, який дозволяв їм знаходити друзів у молодшому віці. Багатьом із них потрібен тривалий час, щоб знову набути впевненості в собі й вибирати друзів, виходячи з особистісних якостей, а не соціального статусу людини. Батьки можуть допомогти в цьому дитині, допомагаючи побачити токсичні взаємини та впливаючи на її мотивацію в пошуку друзів. Довірливий діалог батьків з дитиною з приводу того, як правильно шукати друзів, навчає її робити правильний вибір.

Розвиток вищевказаних навичок у школярів допомагає створити позитивну атмосферу в класі, запобігає проявам булінгу, а також має позитивний ефект протягом усього життя дитини. Тому потрібно проводити зі школярами систематичну роботу в цьому напрямку, починаючи з молодших класів.

 

 
Благодійність
Завдячуючи тісній співпраці з батками, дітьми, класних керівників 8-А класу Бондарчук Т.П. та 3-А класу Калашник І.М., шкільним бібліотекарем Подгорновою С.В. уміють в Ірпінській ЗОШ І-ІІІ ст. №3 не лише навчатися, а й творити добро. Для них благодійність — це святе діло: тому, як завжди, ретельно готуються до відвідування бійців Ірпінського шпиталю.Разом із своїми наставниками діти з теплом і любов'ю ліплять вареники, виготовляють яскраві подарунки. Дивлячись на таких прекрасних школярів, розумієш, що посіяні зерна добра дають гарний урожай! Низький уклін і шана нашим сіячам доброго, вічного, мудрого!
 
До Міжнародного дня рідної мови в Ірпінській ЗОШ3 I-III ст.№3 відбулася чудова літературно-музична композиція " Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п'янить...", яку організували та провели бібліотекар школи ПодгорноваСВ. та класний керівник 3-А класу Калашник І.М. Маленькі патріоти створили неймовірну карту України, натхненно декламували поезії, співали пісні та танцювали, даруючи усім присутнім море позитиву та гордості за підростаюче покоління, яке розуміє,що без мови немає народу, як сонця без сяйва й тепла! Щиро дякуємо усім маленьким патріотам, батькам та організаторам цього неймовірного свята, на якому так милозвучно, пречудово звучало рідне слово!
 
Крути
Заметене снігом поле, на ньому похапцем окопалися юнаки, маючи по три набої на душу. Почорніло, то наближаються більшовики. Юнаки кинулися у свою першу і останню атаку... і майже всі загинули. Саме ці події 100-річної давнини згадували сьогодні учні 9-11 класів Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ст.№3 на виховному заході "Крути, моя біль, моя гордість! "разом із своїми наставниками Данюк Л. К. , Козловою О. О. та Пальніковою Н. Л. Віримо, що наша молодь з честю боронитиме свободу і незалежність України, ніколи не зрадять пам'ять своїх ровесників , що полягли під Крутами.
 

22 січня наша держава відзначає величне свято Соборності: єднання всіх територій, які історично належали нашому народові, єдність і цілісність загальної території України, недоторканність її кордонів. Таку духовну єдність демонструє й колектив Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ст №3. Юні патріоти шанують і люблять свій рідний край, свою неньку-Україну. Тому невтомно вірять, що територіальна цілісність нашої держави, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, повернеться до нас і навіки залишатиметься непорушною:


Ми віримо в майбутнє твоє, Україно!
Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,
Немає такої, як ти на землі.

 

Методичні рекомендації патріотіотичного виховання

_______________________________________________________________________________________________________

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2019